11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


ic.fadf.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenci, karmaşık iç mekan kavram ve özelliklerini tanıyabilecektir
  • Öğrenci, farklı aktivitelerin fonksiyonel gereksinimlerini belirleyebilecektir.
  • Öğrenci, karmaşık iç mekan sistemlerinde kodlar, yönetmelikler ve insan faktörlerini tanıyabilecektir.
  • Öğrenci, büyük ölçekli mekanların tasarım ve uygulamaları için yapısal düşünce geliştirebilecektir.
  • Öğrenci, evrensel ve erişilebilir tasarım yaklaşımlarının bilincine vararak, çok fonksiyonlu -büyük ölçekli yapılardaki çözümleri tanımlayabilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş
2 Ofis yapıları Final Grup Araştırması Final Group Presentation
3 Açık ofis sistemleri Course book page 45-75 (30 Pages)
4 Açık ofis sistemleri Course book page 77-121 (41 Pages)
5 Kurumsal yapılar II Eğitim yapıları Research on Educational Environments
6 Ara Sinav I Preparing for Midterm I
7 Review of Midterm I Lecturer/Group presentations, and discussions through the resources
8 Konaklama yapıları Course book page 93-121 (28 Pages)
9 Yeme&İçme mekanları Course book page 123-152 (29 Pages)
10 Alışveriş yapıları Course book page 155-178 (23 Pages)
11 Sağlık yapıları Course book page 181-222 (41 Pages)
12 Kurumsal yapılar I Tiyatro, müze, kütüphaneler Course book page 181-222 (41 Pages)
13 AraSinav II Preparing for Midterm II
14 Discussion of Midterm II and Discussion of the Final Group Research Assignment
15 Final Grup Araştırması Prepare a photographical storyboard of Pro/Cons for a complex and large interior design in Izmir (Group Work)
16 Final Grup Araştırması Final Group Presentation
Ders Kitabı Yukarıda listelenen kitaplar, dersin web sayfasındaki power point sunumlar ve eğitseller.Yapılacaklar listesi: Her hafta işlenilecek konuya bağlı olarak öğrenciye bir yapılacaklar listesi verilir. Bu listeler öğrenci için konu hakkında genel çerçeveyi kapsayacak yeterlilikte olması düşünülerek hazırlanır.
Önerilen Okumalar/Materyaller Designing Commercial Interiors (Hardcover)by Christine M.Piotrowski, Elizabeth A. RogersPublisher: Wiley (January 4, 1999)ISBN10: 0471171034ISBN13:9780471171034

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
40
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
12
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
2
15
Final Sınavı
1
15
    Toplam
105

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek; X
2 Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek; X
3 Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek; X
4 Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek; X
5 En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak; X
6 Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek; X
7 Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek; X
8 Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak; X
9 Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek; X
10 Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak; X
11 Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek; X
12 Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek; X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010